SAUNAYOGA® – på swe

Saunayoga 2018

Morgontimmarna
To: 1.11., 8.11., 15.11., 22.11., 29.11., 13.12.2018
Klockan: 7:15-8:00
Pris: 13 € / gång
Plats: Hedåsen – Hedåsvägen 17, Västerskog

Kvällstimmarna 
To
: 1.11., 8.11., 15.11., 22.11., 29.11., 13.12.2018
Kello: 18:30-19:15
Hinta: 13 € / gång
Paikka: Träskberga – Nevasvägen 340, Kalkstrand

Timmen kan betalas på förskottsfaktura eller kontant/kort till ledaren före eller efter timmen.
Det finns ett begränsat antal platser, så Du bokar väl Din timme på förhand: mail@sebwil.fi
Ta även handduk med Dig om Du vill gå i duschen efter timmen. Varmt Välkommen!


VAD ÄR SAUNAYOGA® 

  • ”En halvtimmes minisemester & sömnskola för vuxna”
  • Sauna Yoga sker i små grupper ledda av en instruktör i en bastu uppvärmd till ca 50 grader, där deltagarna sitter på laven
  • Den instruerade Sauna Yoga klassen tar ca 30 minuter och under den tiden gör man en serie bestående av sex st rörelser.
  • Serien av rörelser som görs i lugn takt i bastuns stillhet har en djup och avslappnande effekt. Sauna Yoga ökar också blodcirkulationen och ämnesomsättningen vilket hjälper kroppen att rena sig och göra sig av med slagg produkter.

FÖR VEM PASSAR SAUNA YOGA?

Sauna Yoga passar som träningsform och som avslappning för alla, oberoende av ålder, storlek eller kondition. Rörelserna kräver inte heller tidigare kunskap i yoga.

PRAKTISKA TIPS FÖR DELTAGARE:

  • Kom i god tid (minst 5 minuter före klassen börjar).
  • Klä dig i t.ex simdräkt eller shorts och t-shirt.
  • Ta med vattenflaska och svetthandduk i bastun.
  • Smörj dig inte med fuktighetskrämer eller andra fetter före Saunayogan.
  • Smink bör tvättas bort före timmen.
  • Smycken bör avlägsnas eftersom de hettas upp i bastuvärmen.
  • Sätt upp långt hår före träningen (t.ex i hästsvans eller hårknut).
  • Drick vatten både före och efter Saunayogan.

 

SÄG ADJÖ TILL RYGGBESVÄREN MED HJÄLP AV SAUNAYOGA

Nuförtiden gör allt fler stillasittande arbete, vilket försvagar ryggen. Det här är orsaken till att det är viktigare än någonsin att ta hand om kroppens och speciellt ryggens välmående. Ryggont är – liksom snuva – något som de flesta får någon gång i livet. Vår ”ryggen tackar” -timme hjälper Dig att slippa ont i ryggen : Varmt Välkommen!

Saunayoga-Sofi-Sofi-